torsdag 18 oktober 2007

Hur går det för mig att följa mitt eget sätt att tänka?

Den här bloggen är resultatet över mina funderingar kring hur man ska kunna gå ned i vikt samtidigt som man är en arbetande förälder. Målet har varit att även under viktminskningen kunna äta normalt tillsammans med resten av familjen och ha den ork och energi som behövs för att ta hand om mina tre barn och alla andra förpliktelser i livet. Och att orka ha lite roligt också, så klart.

"Realistisk" är mitt ledord, i betydelsen rimlig, verklighetsförankrad, genomförbar, inte övermänsklig. Realistisk tidsåtgång, realistisk kostnad, realistisk tro på min mentala ork, realistiska mål, realistisk tidsplan, realistisk syn på undantag och avvikelser från rutiner, realistisk syn på vad som är genomförbart med det liv som jag har, osv.

Och jag kan glatt meddela att DET FUNGERAR! Livet går på full fart (och lite till) och det känns ändå rimligt att följa mitt sätt att tänka kring mat och träning.

Jag fortsätter att närma mig min målvikt på 80 kg i sakta mak. Just nu väger jag 81,4 kg (BMI 24,0) från en startvikt i våras på 91,7 kg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt jobbat! snart når du dina mål!!

friskforalder sa...

Tack för uppmuntran, emilie. I morse visade vågen 80,7.